Omawiając różnego rodzaju opakowana na cukierki reklamowe, nie sposób pominąć takich produktów, jak papier, folia czy karton. Ale czy to jedyne metody pakowania, która mogą dziś być wykorzystywane w branży spożywczej i cukierniczej? Przyjrzymy się każdemu z tych rodzajów i odpowiemy na pytania, co takiego mają do zaoferowania swoim klientom. Które opakowania najlepiej nadają się na cukierki reklamowe i które mogą być bezpiecznie wykorzystywane pod nadruki reklamowe? Z pewnością największa liczba osób powie, że do pakowania słodyczy reklamowych najlepszym materiałem jest papier. Mają one rację. Słodycze o stosunkowo dużej zawartości tłuszczu powinny być pakowane w opakowania papierowe, zabezpieczone przed tłuszczem specjalną, woskowaną warstwą. Nie dopuszcza ona do tego, aby tłuszcz przeciekał przez opakowanie i brudził na przykład inne słodycze lub ręce osób, które zamierzają się nimi częstować.

Następne w kolejności są opakowania z folii. Cukierki reklamowe, które zostaną nimi zabezpieczone zyskują bardzo elegancki wygląd. Na folii można oczywiście wykonywać nadruki reklamowe, dzięki czemu nie występują żadne problemy ze spersonalizowaniem takich słodyczy. Nadruki można wykonywać po jednej lub kilku stronach słodyczy, w zależności od budżetu, jaki na ten cel został przez nas przygotowany. Ostatnimi w kolejności są bardzo ekskluzywne opakowania na słodycze, które mogły zostać wykonane z aluminium lub szkła. Ten rodzaj opakowań należy do najkosztowniejszych w produkcji i charakteryzuje się dużą trwałością i wysokimi walorami estetycznymi. Najczęściej w takie opakowania zostają umieszczane cukierki reklamowe ręcznie robione lub z limitowanych serii. Zaletą jest nietuzinkowy wygląd i gwarancja, że widok tak zapakowanych słodyczy zrobi duże wrażenie na każdym, kto będzie miał z nimi do czynienia. Możliwe techniki nadruku na takich opakowaniach to grawerowanie lub nadruki wykonywane przy pomocy technik sitodruku lub tampondruku. Metody te wyróżniają się niewysokimi kosztami produkcji i bardzo dużą trwałością.